onsdag den 23. december 2009

om at handle

2 dage før jul er det en rigtig dårlig ide at handle, især når alle andre har fået samme ide!
jeg kan ikke få ribssaft som jeg skal bruge til min rødkål nogen steder, det er bare udsolgt!!!
og lige nu mens jeg sidder her og brokker mig, kommer jeg i tanke om at jeg da vist har nogle ribs liggende i fryseren, så jeg kan da bare selv lave ribssaft!!! tag den supermarkeder med udsolgt!!

nå men ellers nåede vi at få handlet, altså over flere omgange, for det skulle jo også slæbes hjem og det er begrænset hvor meget vi kan bære ad gangen!
selv juletræet blev budt indendøre igår, så nu står det og venter på at blive pyntet i aften når vi har spist!!
i dag er også dagen hvor der skal laves risengrød! og i år skal det gøres på den gode gamle måde, nemlig ind under dynen! for jeg har virkelig ikke tid til at stå og røre i gryden i  en hel time!! så er det da smart at man bare lige kan putte risengrøden og gå ind og hente den efter et par timers hvis og så er den klar!!! lidt ligesom yngstemanden, han skal os bare putte et par timer og så er han klar igen!!

lige nu glæder jeg mig til min moar kommer i eftermiddag, savner hende godt nok (skinner det igennem at vi har et godt forhold?) det er så dejligt at sidde og snakke til ud på de sene timer om alt muligt og umuligt og når vi står i køkkenet og sluder mens maden simre i gryderne!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar